Etiquetes

,

Seguint amb el tema del post anterior, tots sabem que el problema que tenen les dietes és el temut efecte rebot, és a dir, la recuperació del pes i amb escreix  posterior al finalitzar la dieta. És el el que acostuma a succeïr en el cas de les dietes hipocalòriques , resumint, les que consisteixen en comptar calories, en definitiva, passar gana.

Per tant, en la meva humil opinió, l’objectiu no és fer dieta sinó canviar la manera d’alimentar-se. Diuen que l’efecte rebot s’esdevé al cap d’un any, més o menys. I succeïx  en el 90% dels casos en dietes hipocalòriques. Són les anomenades dietes io-io.

Pel que fa al meu cas, per si algú li pot servir, us explico com ho estic gestionant.

Al moment d’escriure aquest post, després de 12 mesos, d’haver canviat els hàbits d’alimentació he aconseguit perdre quasi 16 kg, és a dir, un 20% del pes inicial. He perdut la panxeta i el sobrepès. M’ha desaparegut l’acidesa d’estomac que contínuament tenia i augmentat l’autoestima. En resum, la millor decisió que he pres a nivell personal en molt temps.

I com ho estic fent, doncs? Amb disciplina i seguint el mateix criteri: alimentació sana i de baix índex glucèmic, tal com s’explica en el post anterior. I exercici cada dia, concretament un mínim de 5000 passos i si puc exercici de braços: peses.

Per a mantenir la motivació, em peso quasi a diari i si  he fet bondat, el cap de setmana em permeto alguna llicència, per exemple una pizza, o una paella ,etc Procuro no fer més de dos transgressions en un dia. I si detecto un canvi de tendència en el pes, m’enxufo unes dosis de gaspatxo, amanides de ruca, etc

M’ajudo d’un parells d’applicacions de mòbil: stepz per a comptar passos i una altra app que connecta amb la balança.

És, doncs, molt important estar molt motivat. Per tant, cal ajudar-se de qualsevol tècnica d’autoajuda. Per mi el control de pes constant i la formació continuada és vital.

Adjunto gràfica del meu cas particular. S’observa que al final de la corba, ja el pes s’estabilitzat. Me l’he impresa i l’he col·locada en un lloc ben visible per a que serveixi també com element motivador. La clau és, en definitiva, canviar d’hàbits i mantenir-los.

RESUM PES 12 PERIODES

BIBLIOGRÀFIA:

 

Anuncis