Etiquetes

, ,

A l’hora de plantejar-se objectius cal fer-ho bé. Cal fer-ho en forma intel·ligent, SMART en anglès. Cal també no confondre amb les metes o proposits, que són termes més generals. Llavors un objectiu SMART és el que compleix :

  1. Specific: és a dir, específic, concret.
  2. Measurable: un objectiu s’ha de poder mesurar, quantificar, per poder saber si s’assolit. Cal definir també el mètode de mesura.
  3. Attainable: assolible. L’objectiu pot ser difícil però no imposible. És a dir, realitzable.
  4. Relevant: rellevant. Un objectiu ha de ser prou important per a que motivi per si mateix.
  5. Time-bound: Limitat en el remps. Que meni a l’acció.

Hi ha altres interpretacions de les sigles. Veure-ho aquí.

Per exemple, hi ha autors que substitueixen el terme Specific, per Simple, i Measurable, per Motivant. I també Attainable per action-based, basats en l’acció. Doncs si, els objectius també han de ser simples, motivants i basats en l’acció, perquè no ?

El consultor d’empreses Lluís Soldevila proposa, a més, un pla d’acció a curt termini, en 100 dies, per exemple. Una vegada hàgim definit el nostre objectiu smart dividir-lo en “subobjectius”, seguint el principi del divideix i venceràs. I cada subobjectiu en una sèrie de tasques. Llavors, agafar l’habit de fer un repàs cada vespre per veure si la nostra tasca diària ens ha acostat al nostre objectiu. Només 5 minuts, proposa el consultor. I també afegeix que ens busquem socis que ens ajudin. No em sembla mala idea. Ho podeu escoltar aquí:

I no oblidem una tema molt important, com diu la dita xinesa, per molt llarg que sigui el viatge, sempre comença per un primer pas.

Criteris SMART per a definir objectius.

Criteris SMART per a definir objectius.

Anuncis